29 серпня, в день пам’яті Перенесення з Едеси до Константинополя Нерукотворного Образа (Убруса) Господа нашого Іісуса Христа (944) з благословення Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія, вікарій Київської Митрополії єпископ Васильківський Миколай звершив Божественну літургію в храмі Спаса Нерукотворного парафії Трьох Святителів Святошинського благочиння столиці з нагоди престольного свята.
Преосвященному владиці співслужили настоятель парафії, благочинний Святошинського благочиння протоієрей Діонісій Дунаєв, благочинний Печерського благочиння протоієрей Володимир Косточка та духовенство столиці.
Після читання Євангелія Преосвященний владика привітав присутніх зі святом Успіння Пресвятої Богородиці та розповів про зміст свята в честь образа «Спаса Нерукотворного»:
“— Чи можна зобразити Бога? Це питання багато століть вирішували християни. Теза святих отців про те, що «Господь прийняв людську природу для того, щоб людина обожилась» свідчить про можливість зображення Христа, Який во плоті прийшов у наш світ і Якого бачили люди. Господь зодягнувся у плоть, став видимим і доступним для людини, щоб люди бачили Бога і з Ним спілкувались. Господь приходить і нині для кожного з нас. Адже коли священик виносить в храмі святу чашу з Причастям, це не просто чаша, це — Сам Христос, Який являється нам Своєю Плоттю і Кров’ю. В храмі, у святій Євхаристії, ми кожен день зустрічаємо Бога, Який своїм Тілом і Кров’ю показує нам приклад жертовної любові. Це — свідчення того, що Христос прийшов саме для того, щоб спасти кожного із нас.
Ми бачимо на святих іконах зображення Господа Іісуса Христа. І знаємо, що з перших років християнство віруючі прагнули зобразити образ Христа. І цією великою традицією зображувати Христа на святих іконах ми дорожимо як великим скарбом.
Проте, чимало сектантів звинувачують нас у тому, що ми поклоняємося зображенню Господньому наче Самому Богу. Але вони не знають, чи не хочуть знати, що початок цій традиції вшанування святих ікон поклав Сам Христос.
Святе Передання розповідає нам, коли цар Едеський Авгарь захворів на страшну хворобу того часу — проказу і все тіло його вкрилося виразками, від надіслав свого художника Ананію для того, щоб він приніс йому портрет Христа. Тому що цар сирійський Авгарь багато чув про Христа і шанував Його як Месію, і в душі і серці розуміючи, що це Сам Бог прийшов на землю, і не маючи змоги прийти до Нього через хворобу, він хотів хоча б побачити Його на портреті. Ананія сумлінно прагнув виконати наказ царя, але він прийшов до Єрусалиму і побачив Господа, оточеного народом. Він не міг підійти до Нього через великий збіг людей, що слухали проповідь Спасителя. Тоді він став на високому камені і спробував здалека написати образ Господа Ісуса Христа, але це йому ніяк не вдавалося. Спаситель Сам покликав його, назвав по імені і передав для Авгаря короткий лист, в якому, похвалив віру правителя, обіцяв прислати Свого учня для зцілення від прокази і настанови до спасіння. Потім Господь попросив принести воду і убрус (полотно, рушник). Він умив обличчя, витер його убрусом, і на ньому зобразився Його Божественний Лик. Убрус і лист Спасителя Ананія приніс до Едеси. З благоговінням прийняв Авгарь святиню, притулив її до обличчя і отримав зцілення, і лише мала частина слідів страшної хвороби залишалася на його обличчі до приходу обіцяного Господом учня. Ним був апостол від 70 -ти святий Фадей, який проповідував Євангеліє і хрестив Авгаря і всіх жителів Едесси. Написавши на Нерукотворному Образі слова «Христе Боже, всякий, сподіваючись на Тебе, не посоромиться! », Авгарь прикрасив його і встановив в ніші над міськими воротами.
Це велике чудо показує нам, як Господь іде назустріч людині. Захворіла людина і прагне особистої зустрічі з Богом. І Господь дає йому Свій Образ, і людина з вірою і любов’ю його цілує і отримує бажане зцілення.
І ми сьогодні, також, маємо цей образ Господа нашого Іісуса Христа перед своїми очима, молимося Йому і просимо Його почути наші молитви. Ми маємо і цей зв’язок з Богом через святі ікони, який установив Сам Христос. В пам’ять про цю першу ікону, даровану Самим Христом людству, ми і зібрались сьогодні разом з вами для молитви”.
Після сугубої єктенії владика підніс молитву за мир в Україні.
По закінченні Літургії відбувся хресний хід навколо храму. На закінчення богослужіння єпископ Миколай привітав присутніх з престольним святом, передав слова привітання та благословення від Предстоятеля Української Православної Церкви Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія.
Настоятель парафії протоієрей Діонісій Дунаєв дякував Преосвященному владиці за молитви, нагадав присутнім, що у назві храму на честь «Спаса Нерукотворного» збережено пам’ять про зруйнований безбожним режимом Трьохсвятительський храм у 30-ті роки минулого століття, один з престолів якого було присвячено саме пам’яті Перенесення з Едеси до Константинополя Нерукотворного Образа (Убруса) Господа Іісуса Христа. Отець Діонісій висловив надію, що милістю Божою головний, Трьохсвятительський храм парафії також буде побудовано.
Прес-служба Київської митрополії