Київська Митрополія Української Православної Церкви
  • Головна
  • Єпархія
    • Предстоятель УПЦ
    • Керуючий справами УПЦ
    • Вікарії
    • Єпархіальні відділи
    • Адміністративний апарат
  • Устрій
    • Благочиння міста Києва
    • Духовенство
    • Храми
    • Монастирi
  • Священикам
    • Православний календар
    • Документи
    • Звернення
    • Положення
    • Розпорядже​ння
    • Укази
    • Циркулярні листи
  • Мирянам
    • Слово Пастиря
    • Питання та вiдповiдi
    • Послання
      • Пасхальні
      • Різдвяні
    • Вчителям шкіл
  • Публiкацiї
    • Актуальне інтерв’ю
    • Богослов’я
    • Лiтургiка
    • Патристика
    • Мiсiонерство
    • Методичні матеріали
  • Новини
    • Усі
    • Анонс подій
    • Новини благочинь
    • Новини парафій
    • Соціальне служіння
    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив чин Пасії в храмі на честь святої великомучениці Варвари

    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив чин Пасії в храмі на честь святої великомучениці Варвари

    Єпископ Гостомельський Аркадій освятив два автомобілі для потреб ЗСУ

    Єпископ Гостомельський Аркадій освятив два автомобілі для потреб ЗСУ

    Відкрите звернення ректора КДА архієпископа Білогородського Сильвестра до української громадськості

    Відкрите звернення ректора КДА архієпископа Білогородського Сильвестра до української громадськості

    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив літургію Передосвячених Дарів в столичному храмі на честь святителя Михаїла Київського

    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив літургію Передосвячених Дарів в столичному храмі на честь святителя Михаїла Київського

    Звернення студентів Київських духовних шкіл, рідні яких захищають Україну на фронті

    Звернення студентів Київських духовних шкіл, рідні яких захищають Україну на фронті

    Відбулися загальна сповідь та спільне богослужіння духовенства храмів Кладовищенського благочиння

    Відбулися загальна сповідь та спільне богослужіння духовенства храмів Кладовищенського благочиння

    Trending Tags

    • Церква і суспільство
    • Хіротонії
    • Церковно-державні відносини
    • Предстоятель служіння
    • Освячення
    • Соціальне
    • Керуючий справами УПЦ
  • РусРус
Без результату
Переглянути всі результати
  • Головна
  • Єпархія
    • Предстоятель УПЦ
    • Керуючий справами УПЦ
    • Вікарії
    • Єпархіальні відділи
    • Адміністративний апарат
  • Устрій
    • Благочиння міста Києва
    • Духовенство
    • Храми
    • Монастирi
  • Священикам
    • Православний календар
    • Документи
    • Звернення
    • Положення
    • Розпорядже​ння
    • Укази
    • Циркулярні листи
  • Мирянам
    • Слово Пастиря
    • Питання та вiдповiдi
    • Послання
      • Пасхальні
      • Різдвяні
    • Вчителям шкіл
  • Публiкацiї
    • Актуальне інтерв’ю
    • Богослов’я
    • Лiтургiка
    • Патристика
    • Мiсiонерство
    • Методичні матеріали
  • Новини
    • Усі
    • Анонс подій
    • Новини благочинь
    • Новини парафій
    • Соціальне служіння
    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив чин Пасії в храмі на честь святої великомучениці Варвари

    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив чин Пасії в храмі на честь святої великомучениці Варвари

    Єпископ Гостомельський Аркадій освятив два автомобілі для потреб ЗСУ

    Єпископ Гостомельський Аркадій освятив два автомобілі для потреб ЗСУ

    Відкрите звернення ректора КДА архієпископа Білогородського Сильвестра до української громадськості

    Відкрите звернення ректора КДА архієпископа Білогородського Сильвестра до української громадськості

    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив літургію Передосвячених Дарів в столичному храмі на честь святителя Михаїла Київського

    Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив літургію Передосвячених Дарів в столичному храмі на честь святителя Михаїла Київського

    Звернення студентів Київських духовних шкіл, рідні яких захищають Україну на фронті

    Звернення студентів Київських духовних шкіл, рідні яких захищають Україну на фронті

    Відбулися загальна сповідь та спільне богослужіння духовенства храмів Кладовищенського благочиння

    Відбулися загальна сповідь та спільне богослужіння духовенства храмів Кладовищенського благочиння

    Trending Tags

    • Церква і суспільство
    • Хіротонії
    • Церковно-державні відносини
    • Предстоятель служіння
    • Освячення
    • Соціальне
    • Керуючий справами УПЦ
Без результату
Переглянути всі результати
Київська Митрополія Української Православної Церкви
Без результату
Переглянути всі результати
Головна Публiкацiї

ТАК В ЧОМУ Ж РІЗНИЦЯ МІЖ ЗАРУБІЖНОЮ ЦЕРКВОЮ ТА «КИЇВСЬКИМ ПАТРІАРХАТОМ»?

3 роки назад
в Публiкацiї
Час читання: 8 хв

Публікація 2007 року, сьогодні знову стала актуальною.
Автор – ігумен Феодосій (Снігірьов), нині архієпископ Боярський, вікарій Київської Митрополії.

photo_2020-02-01_11-07-06-7314580


Нещодавно всі ми були свідками безпрецедентної події в церковному житті: на наших очах відбулося возз’єднання Руської Православної Церкви з її зарубіжною частиною — РПЦЗ. Подія не тільки історично важлива, але й дивовижна за своєю суттю — розколи час від часу трапляються в Церкві, але подолання їх відбувається украй рідко. І ось, це відбулося.

Як і будь-яке церковне благо, акт возз’єднання був хворобливо сприйнятий особами і релігійними групами, що протистоять Церкві: хтось до останньої хвилини не вірив, що це трапиться, хтось намагався перешкоджати об’єднанню, хтось і зараз робить все можливе, щоб «нейтралізувати» плоди єдності. Не обійшли увагою цю подію і українські нецерковні релігійні течії, які декларують свою причетність до православ’я. Їх реакція була двоякою. З одного боку — неприховане роздратування від того, що відбувається. У профіларетівскій пресі й на сайтах одразу ж почалося мусирування позиції супротивників об’єднання, і в першу чергу зарубіжного єпископа Агафангела (Пашковського), що не пішов під омофор «підступної» Москви. У «київському патріархаті» збиралися навіть пікетувати Почаївську Лавру в день Святої Троїці, коли святкове богослужіння там звершував першоієрарх РПЦЗ митрополит Лавр (привід, звичайно, приводився іншій — незгода з Харківським Собором, але чому в цей день і в цьому місці?) Загалом, по всьому було видно — немає більшої біди, як радість сусіда. З іншого боку — апологетам українських розколів здалося, що з’явився прекрасний привід для самореабілітації. А як же? Ось скільки десятиліть Зарубіжна Церква називалася розкольницькою, і раптом — об’єднання, та ще і без жодних передумов. Не утримався від цілої тиради із цього приводу і сам «патріарх Філарет». На своїй прес-конференції 1 червня він заявив, що настане час, і про «київський патріархат» скажуть: не було розколу, а було просто «розділення».

Так в чому ж різниця між Руською Православною Церквою Закордоном і «київським патріархатом»? Чому об’єднання РПЦ з РПЦЗ і Української Православної Церкви з «київським патріархатом» декларується на різних умовах?

Відразу ж скажемо, що мова піде безпосередньо про структури РПЦЗ та УПЦ-КП, а не про людей, які за різними обставинами асоціюють себе з тією або іншою церквою або організацією. Отже, якщо ці рядки читає парафіянин «київського патріархату», прошу не приймати їх за особисту образу, пишуться вони з бажанням допомогти розібратися в ситуації і не дати себе в черговий раз обдурити.

photo_2020-02-01_11-06-44-7868849

Принципові умови об’єднання

Перш за все, відзначимо, що Христова Православна Церква створена самим Господом Іісусом Христом (Мф. 16; 18), живе вона за особливими правилами, що беруть свій початок ще від апостолів. Коли від вселенської Православної Церкви відривається її частина, будь то парафія, єпархія, або цілий патріархат (як у випадку з Римом в 1054 році), це називається розколом. Якщо ж в церковній групі, що відкололася, починає мінятися православне віровчення (приклад того ж Риму), це називається єрессю. Зцілення розколу представляється можливим, хоча трапляється і нечасто. Єретичний відступ від Церкви, як показує історія, процес незворотній.

У будь-якому випадку, Церква завжди молиться про об’єднання і повернення в її лоно тих церковних спільнот, що знаходяться поза євхаристичною єдністю з світовим Православ’ям. Природно, для досягнення єдності з вселенською Православною Церквою цілої церковної групи (з своєю ієрархією, таїнствами, історією) повинен бути дотриманий ряд принципових умов. Це, перш за все, — непошкодженість православного віровчення, апостольська спадкоємність ієрархії, дотримання в чистоті церковних правил та звичаїв. Все це може бути тільки в церковній спільноті, що має своє коріння, своє походження в одній з Помісних Православних Церков.

Походження РПЦЗ і УПЦ-КП

Руська Православна Церква Закордоном утворилася з руських емігрантів, що покинули батьківщину унаслідок трагічних подій початку ХХ століття. Склали Зарубіжну Церкву десятки архієреїв, численне духівництво і мільйонимирян-емігрантів. Це в повному розумінні слова була Церква у вигнанні. Повнокровна, багатолюдна, зі своєю ієрархією. Спочатку був намір епископата і пастви увійти до юрисдикцій різних Помісних Церков, але на церковних Соборах 20-х років, що проходили в Сремських Карловцях з благословення Сербського Патріарха, Руська Православна Церква Закордоном вирішила зберегти самоідентичність. Вона оформилася організаційно, задекларувавши себе частиною Церкви Руської, і поклавши намір чекати падіння більшовицького режиму на батьківщині. На жаль, надмірно заполітизовані настрої руських емігрантів, їх антирадянська активність і, на противагу цьому, украй сковане положення Матері-Церкви в Радянському Союзі, що вимагало лояльності до владної тиранії, привели до поступового відходу РПЦЗ від Церкви на батьківщині. Остаточною точкою розриву стала заборона в 1934 році митрополитом Сергієм (Страгородським) і Св. Синодом РПЦ декількох основних ієрархів РПЦЗ аж до рішення церковного суду, який так і не відбувся. Таким чином, частина Руської Церкви опинилася поза єдиною сім’єю Православних Церков, проте, зберігши самоідентичність, численний епископат з безумовним апостольським спадкоємством, духовне життя багатолюдних парафій, а згодом монастирів і духовних шкіл.

Звідки ж бере початок «київський патріархат»? Чи частина це Церкви, що відірвалася від цілого? Або, більш того, може це і є саме «ціле», як останнім часом заявляють в цій структурі? На відміну від Руської Зарубіжної Церкви справа з «київським патріархатом» виглядала так.

27–28 травня 1992 року в Харкові відбувся архієрейський Собор Української Православної Церкви, який за злочини перед Церквою остаточно зняв з предстоятельского поста і заборонив в служінні митрополита Філарета (Денисенко). (Як би на Харківський Собор сьогодні не озброювалися розкольницькі адвокати, Собор був безперечно канонічним, його рішення підтвердилися Помісним Собором УПЦ, єпархіями, всіма Лаврами і монастирями, Предстоятелями всіх Помісних Православних Церков. А православним народом України Харківський Собор був сприйнятий як початок ери церковної свободи в країні, — пригадайте хоч би багатотисячну зустріч нового Предстоятеля на вокзалі в Києві). Вслід за цим, 11 червня 1992 року архієрейський собор кіріархальної Церкви за вчинення розколу позбавив сану митрополита Філарета і його сподвижника вікарного єпископа Іакова.

І ось, за два тижні після зняття з них сану, два скривджені ченці — Філарет (Денисенко) та Яків (Панчук), залучивши до справи декілька лжеєпископів УАПЦ (що не мали на собі апостольського спадкоємства, чого не заперечує і сам Філарет), народних депутатів і обслуговуючий персонал резиденції, створили на папері «церкву» під назвою УПЦ-КП або «київський патріархат». Було оголошено, що церковна казна Української Православної Церкви стає власністю нової організації. УПЦ-КП була створена абсолютно штучно, взагалі без участі архієреїв, всупереч волі епископата, духівництва і віруючого народу України. Завдяки грошам, вкраденим у Церкви, і активній підтримці державної влади «київський патріархат» став міцніти і розвиватися, вбираючи в себе заборонених в служінні та позбавлених сану церковних злочинців всіх юрисдикцій. «Київський патріархат» — це свого роду церковний «клон», паралельна Православній Церкві структура. До цих пір вона час від часу отримує від чиновників в подарунок церковну власність, що була віднята більшовиками у справжньої Церкви, а також промишляє розбоєм, захоплюючи силою православні храми, що діють. Таким чином, на відміну від РПЦЗ, УПЦ-КП не є ані церквою (у богословському сенсі цього слова), ані частиною якої-небудь Помісної Церкви. Це самостійна політико-релігійна структура без апостольського спадкоємства ієрархії, що бере свій початок від зборів двох ченців, декількох заборонених священиків і групи народних депутатів на Пушкінській 36.

photo_2020-02-01_11-15-55-1204056

Благодатність таїнств РПЦЗ та УПЦ-КП

Благодатність і спасительність таїнств тієї або іншої Церкви знаходиться в прямій залежності від тих же принципів, що необхідні для євхаристичного єднання в лоні вселенської Православної Церкви. Це православне сповідання віри і наявність апостольського спадкоємства церковної ієрархії.

Обидва ці принципи повною мірою були дотримані в Руській Православній Церкві Закордоном. Не дивлячись на сьогоднішні гучні заяви апологетів УПЦ-КП і самого Денисенка, що ситуація з РПЦЗ була такою ж, як зараз з «київським патріархатом», що «ієрархів РПЦЗ позбавляли сану, а їх таїнства вважалися недійсними», це, звичайно, неправда. Ніколи ієрархи РПЦЗ сану не позбавлялися (а тим більше не вдавалися анафемі як Філарет), таїнства її завжди вважалися дієвими — духівництво приймалося в РПЦ та до інших Помісних Церков в сущому сані. Більш того, зарубіжні священики регулярно співслужили з духівництвом Сербської та Єрусалимської Православних Церков. І, не дивлячись на припинення євхаристичного спілкування РПЦЗ з іншими Помісними Церквами, тут продовжувався подвиг святості. Яскравий приклад тому — святитель Іоанн Шанхайський і Сан-Францизський, який, до речі, за свідченням очевидців, завжди, навіть в роки найжорсткішого політичного протистояння, поминав на проскомидії Московського Патріарха і нагадував духівництву, що «ми лише частина єдиної Руської Церкви».

А що ж в «київському патріархаті»? Чи дотримані принципи чистоти сповідання віри та наявності апостольського спадкоємства ієрархії в цій структурі? Зараз залишимо осторонь міркування про чистоту віри, що сповідується в УПЦ-КП, це питання дуже об’ємне і полемічне. Принаймні, «історико-канонічна декларація київського патріархату» (або «історико-канонічна фальсифікація», як вже її влучно назвали в народі), що вийшла недавно, дає підстави не бути в цьому впевненим — «документ» повний канонічних суперечностей, напівпротестантських думок, перекручення історичних фактів.

Що ж до апостольського спадкоємства, повторимося ще раз: на відміну від РПЦЗ в «київському патріархаті» його ніколи не було. УПЦ-КП створена на зборах мирян без участі єпископів. Природний наслідок відірваності такого релігійного співтовариства від Апостольської Церкви, від єпископського спадкоємства — безблагодатність здійснюваних таїнств. Тому всі «таїнства», що пропонуються людям в «київському патріархаті» (на відміну від таїнств Руської Зарубіжної Церкви), є лише повторенням зовнішньої форми обряду, вони позбавлені благодаті Святого Духу, а тому недійсні і недієві. Це розуміють і багато «священиків» з УПЦ-КП, тому нерідкісні випадки, коли вони хрестять та вінчають своїх дітей і родичів в храмах справжньої Української Православної Церкви (звичайно, подалі від місця свого мешкання і під виглядом простих мирян, ким вони і є). Проте, не всі парафіяни «київського патріархату» такі ж розсудливі як їх «пастирі». Багато з них лише з часом і зі здивуванням дізнаються, що їх діти залишилися нехрещеними, батьки пішли у вічність без церковного відспівування, брак їх не освятився справжнім церковним вінчанням. Особливо сумно, коли обдурені люди довідуються про це за кордоном, в православних країнах. Коли на Кіпрі, або в Греції, Грузії, на Святій землі їм пояснюють, що їх не можуть причастити, що вони не хрещені, що вінчання їх безблагодатне і недієве. Наші введені в оману співвітчизники намагаються пояснити зарубіжному духівництву все те, що їм тут вішали на вуха автокефальні «батюшки». Але із здивуванням чують, що у Православ’я свої духовні закони і правила, які не співпадають з правилами релігійних шахраїв. Найсвіжіший приклад: нещодавно одна знайома мені грузинська сім’я, повернувшись на батьківщину, до Грузії, за наполяганням духівництва вимушена була по-справжньому хрестити своїх дітей, до цього «хрещених» в «київському патріархаті». А, перебуваючи в Києві, вони і чути не хотіли, що їх діти не хрещені.

У відсутності освячуючої благодаті церковних таїнств в «київському патріархаті» (на відміну від РПЦЗ) неможливий і подвиг святості. Не завищуватимемо планку і не шукатимемо в УПЦ-КП святих, подібних до святителя Іоанна Шанхайського. Але повинні ж бути хоч би люди, що цілком присвятили себе Богу, — ченці. На жаль, в «київському патріархаті» це велика проблема. Не може бути зречення від миру і духовного самопожертвування там, де немає Духу. Філаретівські монастирі по всій Україні можна перерахувати по пальцях, і в основному це пам’ятки архітектури, або туристичні осередки, віддані державою «на відкуп» цій структурі. В них живуть по дві-три людини, щоб стежити за «об’єктом» та збирати гроші. Кількість тих, що «чернечать» в УПЦ-КП ледве перевищує кількість їх лжеєпископів (в основному з них і складається), а кожен «постриг» як подія вселенського масштабу освячується в їх офіційних виданнях. А ось, для контрасту, ситуація в Українській Православній Церкві — три Лаври, близько 200 чоловічих і жіночих монастирів. Справжніх монастирів, де живуть і трудяться численні ченці і черниці. Однихченців-священнослужителів по Україні близько тисячі.

Чи можливо сьогодні об’єднання УПЦ з «київським патріархатом»

Чи можливе об’єднання Української Православної Церкви з «київським патріархатом», як об’єдналися Руська Православна Церква і РПЦЗ? Якщо мова йде про нині існуючу структуру УПЦ-КП, то це, звичайно ж, неможливо. Через вищеперераховані причини Церква не може «об’єднатися» з релігійною групою, в якій не дотриманий принцип апостольської спадкоємності і керівник якої відлучений від Церкви. Повторимо, мова йде про саму організаціюУПЦ-КП. Але якщо говорити про тих людей, які силою обставин асоціюють себе сьогодні з «київським патріархатом», то об’єднання з ними, а точніше возз’єднання їх з Церквою, можливе будь-якої хвилини. І це постійно відбувається. Буває, приїжджає введена в оману розкольниками людина до Києво-Печерської, або в Почаївської Лаври, і виходить переродженою. Божа благодать сама розставляє крапки над «i» в її серці. Є безліч прикладів. Але до такої зустрічі треба бути відкритим і готовим, яким був свого часу фарисей і щирий гонитель християн Савл, майбутній апостол Павло.

Чи стане можливим таке об’єднання в майбутньому?

Річ у тому, що, задумана й реалізована як клон Української Православної Церкви, структура «київського патріархату» за ці 15 років значно змінилася. Її кістяк, як і раніше, складає група розколовчителів, які знають, що розривають хітон Христов на догоду власній похоті і не хочуть зупинитися. Але УПЦ-КП вже не тільки кабінетне зборище церковноборців. За ці роки і багато простих людей встигли опинитися в мережах релігійних шахраїв. Це наші співвітчизники, що потрапили туди випадково і неусвідомлено, більшість з них увірували в Бога в останні 15 років і перебувають поза Церквою, навіть не підозрюючи, яке багатство благодаті є поруч; часто вони не можуть доторкнутися до духовного скарбу Церкви, просто перебуваючи під дурманом філаретівської пропаганди. В цій категорії зустрічаються навіть «священики». Про таких людей повною мірою не можна сказати словами апостола Іоанна Богослова: «Вони вийшли від нас, але не були наші» (1 Іоан. 2; 19). І саме до цих введених в оману людей звернені послання православних ієрархів і духівництва: відкрити духовні очі, побачити, що відбувається і увійти у спілкування церковне. Але не всі чують цей заклик Церкви, не всі розуміють його і відгукуються на нього. Що ж нас чекає в майбутньому, якщо структура УПЦ-КП продовжить своє існування, навіть коли підуть з життя вчинителі розколу, її засновники?

Напевно, якщо, з відліком часу, УПЦ-КП не розсиплеться сама собою, Українська Православна Церква шукатиме нові й нові форми подолання розколу, повернення людей в єдину православну сім’ю. Як і завжди, Церква вживатиме для цього церковні принципи ікономії — пастирської поблажливості та акривії — канонічної строгості. Але як би гіпотетично обширно в майбутньому не використовувалася церковна ікономія відносно «київського патріархату», вона ніколи не торкнеться наріжного каменя каноніки — апостольського спадкоємства, а значить і благодатності таїнств. Отже позиція, яку сьогоднішні ідеологи УПЦ-КП пропонують зайняти своїй пастві, — «Нехай світове Православ’я зараз не визнає нашу церкву і ієрархію, але колись нас обов’язково визнають», — гріховна і помилкова з містичної точки зору. Це все одне, що штовхати своїх дітей на злочин й говорити: «Йдіть — вбивайте, грабуйте і не турбуйтеся, адже колись обов’язково буде амністія».

photo_2020-02-01_11-16-29-8402135

Дорогі співвітчизники, що читають ці рядки та знаходяться поза канонічною єдністю з Українською Православною Церквою. Не одурюйтеся. Ніколи відносно УПЦ-КП не буде церковної «амністії» в тій формі, про яку вас завіряють ваші «пастирі». Сподіваючись на неї в майбутньому, вас примушують вже сьогодні скоювати злочин церковного розколу, який, по слову священномученика Кипріана Карфагенського, не омиється навіть мученицькою кров’ю. Вже сьогодні вас позбавляють рясної і утішливої благодаті Божественних таїнств, підміняючи її фальшивою ідеологією. Відкрийте очі, адже не встигнемо озирнутися, як переступимо поріг вічності і з’явимося на Суд. А на нім не вийде виправдатися такими «документами» як згадана вище «історико-канонічна декларація».

«Православний Печерськ» № 12 (133)
Опубліковано в липні 2007 року

Теги: архієпископ Феодосій
ShareShare
Попередній допис

Відійшов до Господа почесний настоятель столичного храму на честь блаженної Ксенії Петербурзької

Наступний допис

Предстоятель Української Православної Церкви взяв участь у святковому богослужінні з нагоди інтронізації Святішого Патріарха Кирила

Пов'язані Дописи

Проблема календаря в Православній Церкві: історія та сучасність – архієпископ Білогородський Сильвестр
Актуальне інтерв'ю

Проблема календаря в Православній Церкві: історія та сучасність – архієпископ Білогородський Сильвестр

2 тижні назад
35
Архієпископ Баришівський Віктор: Діалог любові чи монолог ненависті?
Актуальне інтерв'ю

Архієпископ Баришівський Віктор: Діалог любові чи монолог ненависті?

1 місяць назад
49
Слабкі місця висновку релігієзнавчої експертизи Статуту про управління УПЦ – архімандрит Митрофан (Божко)
Актуальне інтерв'ю

Слабкі місця висновку релігієзнавчої експертизи Статуту про управління УПЦ – архімандрит Митрофан (Божко)

1 місяць назад
67
Архієпископ Білогородський Сильвестр: «Я вірю в перемогу України»
Актуальне інтерв'ю

Архієпископ Білогородський Сильвестр: «Я вірю в перемогу України»

1 місяць назад
135
Архієпископ Баришівський Віктор: «Єдність народу України: чим заплатимо, якщо втратимо її?»
Актуальне інтерв'ю

Архієпископ Баришівський Віктор: «Єдність народу України: чим заплатимо, якщо втратимо її?»

2 місяці назад
70
Церковні питання вимагають спокійного та вдумливого обговорення – архієпископ Білогородський Сильвестр
Актуальне інтерв'ю

Церковні питання вимагають спокійного та вдумливого обговорення – архієпископ Білогородський Сильвестр

2 місяці назад
101
Наступний допис

Предстоятель Української Православної Церкви взяв участь у святковому богослужінні з нагоди інтронізації Святішого Патріарха Кирила

Популярне

  • Предстоятель зустрівся з старшим радником з питань релігії Інституту миру США

    Предстоятель зустрівся з старшим радником з питань релігії Інституту миру США

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Який хрест вважається більш правильним – православний чи католицький чотирикінцевий?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Підсумки Священного Синоду Української Православної Церкви від 20 березня 2023 року

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Звернення Священного Синоду УПЦ до Президента України Володимира Зеленського

    0 shares
    Share 0 Tweet 0

Недавні записи

Керуючий справами УПЦ звершив чернечий постриг викладача КДАіС

Керуючий справами УПЦ звершив чернечий постриг викладача КДАіС

27.03.2023
20
Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив чин Пасії в храмі на честь святої великомучениці Варвари

Архієпископ Білогородський Сильвестр звершив чин Пасії в храмі на честь святої великомучениці Варвари

27.03.2023
26
Єпископ Гостомельський Аркадій освятив два автомобілі для потреб ЗСУ

Єпископ Гостомельський Аркадій освятив два автомобілі для потреб ЗСУ

27.03.2023
12
У четверту неділю Великого посту Предстоятель очолив Божественну літургію на площі у Києво-Печерській Лаврі

У четверту неділю Великого посту Предстоятель очолив Божественну літургію на площі у Києво-Печерській Лаврі

27.03.2023
17
Керуючий справами УПЦ звершив літургію у Дальніх печерах Лаври

Керуючий справами УПЦ звершив літургію у Дальніх печерах Лаври

25.03.2023
21

Передрук матеріалів тільки за наявності посилання

Зворотній зв’язок info@mitropolia.kiev.ua

  • Головна
  • Про сайт
  • Контакти

© 2021 Офіційний сайт Київської Митрополії Української Православної Церкви

Без результату
Переглянути всі результати
  • Головна
  • Єпархія
    • Предстоятель УПЦ
    • Керуючий справами УПЦ
    • Вікарії
    • Єпархіальні відділи
    • Адміністративний апарат
  • Устрій
    • Благочиння міста Києва
    • Духовенство
    • Храми
    • Монастирi
  • Священикам
    • Православний календар
    • Документи
    • Звернення
    • Положення
    • Розпорядже​ння
    • Укази
    • Циркулярні листи
  • Мирянам
    • Слово Пастиря
    • Питання та вiдповiдi
    • Послання
      • Пасхальні
      • Різдвяні
    • Вчителям шкіл
  • Публiкацiї
    • Актуальне інтерв’ю
    • Богослов’я
    • Лiтургiка
    • Патристика
    • Мiсiонерство
    • Методичні матеріали
  • Новини
  • РусРус

© 2021 Офіційний сайт Київської Митрополії Української Православної Церкви